Znalosti
Full-stack vývojář
- Primárně programuji back-end v PHP a často upravuji front-end.
Jaké technologie používám?
- PHP, Symfony Framework
- MariaDB (MySQL), Dibi, Doctrine
- HTML, CSS, jQuery, Bootstrap, Smarty, Twig
- XML, CSV, JSON, API propojení
- Apache .htaccess
- Trello, Slack
- git, composer, yarn, npm a další
Co se nyní učím?
Kromě zlepšování v technologiích uvedených výše, chystám přechod na nginx PHP 8 a části přepisuji na ElasticSearch, CSP, Redis. V další fázi chci využívat PHPStan, PHPUnit.Jestli si vážně chcete něco počíst o vývoji, doporučuji přejít na úvod nebo o mně.
Marketing
S čím vám mohu pomoci v marketingu?
- Plánování a vybudování e-shopu od nuly
- Vyhledání vhodných dodavatelů
- Analýza funkčnosti e-shopu
- Co na e-shopu zlepšit
- Jak přivádět nové zákazníky i zdarma
- Jak zlepšit komunikaci se zákazníkem
- Jak přimět zákazníka, aby se rád vrátil
- Jsou e-maily už zastarelé a co je nahradí
- Základní SEO
- Proč mít na e-shopu blog a o čem psát články
- Proč tvořit zajímavý obsah na sociální sítě
- V neposlední řadě, jak zlepšit prodej
- Affiliate marketing
- Influencer marketing
- Využívání B2C, B2B, B2B2C
- Jak efektivně expandovat do zahraničí
Jaké redakční systémy používám?


Napojení na...


















Historie
Od PrestaShopu k vlastnímu e-shopovému systému
Svůj první e-shop jsem postavil na PrestaShopu. Postupně jsem na PrestaShopu tvořil další a další e-shopy. Vytvářel jsem vlastní šablony, importy / exporty, různé úpravy na míru. Jednoho dne jsem zjistil, že PrestaShop je tak rozsáhlý, obsahuje tolik nepotřebných věcí, tím je i značně zpomalený. Navíc v té době mě dost limitovalo, že jsem měl několik domén, různé jazykové mutace, různé měny, různé ceny, více skladů s různou dostupností a ve výsledku stejné produkty a to v tehdejší době bylo něco, co vyžadovalo mít "zkopírovaný" několikrát celý e-shop, což zase vyžadovalo nesmírné aktualizace, různé administrace atd., proto jsem se v roce 2012 rozhodl začít vyvíjet své vlastní univerzální e-shopové řešení, které usnadní práci a vývoj. V jedné centrální administraci je spravováno desítky malých e-shopů.
Příklad:
5 e-shopů na 5 doménách. Stejný produkt s obrázky. Různé jazykové mutace, názvy, popisky, ceny a podmínky dodání.
V minulosti: 5 PrestaShop e-shopů Systém musel být 5x, obrázky musely být 5x, databáze 5x, administrace 5x, všechny úpravy na míru se dělaly 5x. Asi si dokážete představit, co to muselo být při desítkách tisíc produktů.
Dnes: Vlastní e-shopové řešení. Systémové soubory 1x, obrázky 1x, databáze 1x, administrace 1x.

Kdy použít WordPress a kdy něco jiného?
Pro většinu firemních stránek doporučuji WordPress. Na to abyste si tam vytvořili a mohli upravovat podstránky, reference, blog, kontakt s mapkou a formulářem, naprosto ideální platforma. Pracoval jsem hlavně s pluginy pro SEO, posuvník obrázků (slider), formuláře, galerie, reference. Sám jsem si upravoval některé šablony na míru. Stejně tak i některé pluginy. Pro rozsáhlejší projekty doporučuji vytvořit stránku namíru, bez používání WordPressu. Stejně tak nedoporučuji použít WordPress na stránky velmi malého rozsahu. Například tato má osobní stránka taky nemá WordPress, nepotřebuji ho. Jen by to zdržovalo.

Seznam Sklik / Google AdWords
Propojení Sklik/AdWords s e-shopem/webem. Propojení s Google Analytics. Propojení na Google Nákupy (má-li daná země k dispozici). Propojení se Zboží. Nastavení dynamického remarketingu. Vyhledávání vhodných klíčových slov, které se následně využijí pro lepší optimalizace pro vyhledávače (SEO). Registrace firemního profilu - budete lépe vidět ve vyhledávači a zároveň vás najdou i na mapě.